Wonen & Dromen

Wonen & Dromen

zondag 18 januari 2015

Kastje

Ik kijk regelmatig op marktplaats of er bij mij in de buurt nog leuke oude kastjes, bankjes, krukjes etc. te koop zijn. Niet dat ik het nou echt nodig heb maar je kent het wel, af en toe wat anders en ik blijf het een leuke bezigheid vinden om iets op te knappen.

Zo vond ik afgelopen week een leuk exemplaar. Bij mij in het dorp en ook nog eens voor 10 euro! Desbetreffende mevrouw gemaild, bleek er 's avonds al iemand te komen kijken. Aargh balen! Maar ze zou me het laten weten als de koop niet door ging.
En ja hoor, de volgende dag kreeg ik een mail dat ik het kastje mocht komen halen. Yes!

 
Dit is 'm dan, foto is van marktplaats want ik ging natuurlijk meteen aan de slag en vergat een foto te maken.
 
 

Ik schilderde het kastje in de kleur Fossil van Carte Colori, maar ik vond 'm veel te wit kijken. Hier en daar wat met Paste Wax in de kleur Carbon bewerkt maar dat werd nog niet wat ik voor ogen had.
Ik had nog een zak droge pigment in de kleur Romeins zwart van verfmolen de Kat staan. Dit maar gemengd met de kalkverf om een wat donkerdere kleur te krijgen. En dat ging prima..









Hier zie je duidelijk het verschil tussen Fossil en mijn mengsel.









 
 

En zo is ie geworden, erg mooi!

 

Tijdens het decoreren nog wat mooie plaatjes geschoten..

 

De poer die ik bij Patricia kocht vind ik nog steeds prachtig en past ook overal bij.

Fijne zondag!

Liefs, Michelle

21 opmerkingen:

  1. Mooi! Hoe het kastje nu zo in de kalkverf staat vind ik mooier dan de lichte versie.
    Hier kun je ook eindeloos op stylen!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een bijzonder kastje met dit patroon, de metamorfose is ook bijzonder geslaagd. Voor een mooie prijs heb je er een fraaie aanwinst bij!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had het al voorbij zien komen op fb ik vind het héél mooi en ook de kleur is perfect !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er een prachtig kastje van gemaakt!

    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi kastje geworden!! En dat voor die prijs!:) vind het heel mooi dat je hem donkerder hebt gemaakt..maakt ouder en sfeervoller!
    Je hebt er een mooi plekje bij om te stylen!
    Wat je nu al heel mooi hebt gedaan met de poer! Top!

    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind t een giga-vondst! En je hebt t geweldig mooi opgeknapt.
    Ik wordt nu wel geprikkeld om ook marktplaats te gaan afzoeken maar zulke mooie spulletjes,
    Maarrrr .... Ik hou me even in. Voorlopig hier nog veel projecten te gaan met onze bestaande spullen/meubels.
    Mocht ik daar ooit mee klaar zijn dan ga ook ik zeker marktplaats afzoeken want het blijft leuk he, meubels en accesoireses zo bewerken dat ze in ons stijltje passen.

    Fijne avond nog.
    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Michelle, wat een koopje , het is gewoon een hele andere kast geworden .
    Ik vind het super mooi geworden ,met de donkere kleur.
    Je inspireert me om mijn donkere kast ( bruin) eens aan te pakken .
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi is dat geworden .... ik vind ook de donkere kleur
    het mooist, wat mooi met de poer erop..héél gezellig !
    Geniet ervan ene...blijven speuren zou ik zeggen je doet het prima :-)
    héél fijne avond nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het kastje leuk geworden. Daar had ik niet doorheen kunnen prikken.
    De kleur is erg mooi! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi geworden. De kleur is prachtig. Kalkverf is zo mooi, ook op kasten. De poer is ook nog steeds een plaatje. Heb er pas nog weer twee gevonden.
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Michelle,
    Heb je heel mooi gedaan, hij is prachtig geworden! Wat een verschil. Ineens wordt zo'n kastje dan een prachtig stijl element!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt wonderen verricht, die oude kast is ineens prachtig geworden, wat kan verf dan
    een wereld van verschil maken.
    Je poes is al nieuwsgierig naar het resultaat.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt eer een prachtige make-over van gemaakt, Michelle! Helemaal anders geworden.
    Ik moet wel lachen om je poes, die moet het kennelijk ook eens van dichtbij bekijken!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi geworden en dat voor maar 10 euro, super daar krijg je zoveel voldoening van!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is je kastje gaaf geworden..ook de kleur is prachtig..

    Lieve groetjes Marja..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat is die kast gaaf geworden Michelle! Heel knap dat je dit van die kast gemaakt hebt, hij is nu echt heel mooi en dan die poes, wat een schatje!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik dacht eerst wat een onooglijk kastje heb je gekocht.
    Maar het is echt mooi geworden.

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi gedaan, echt een verschil en die poer is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zo! das een mazzeltje, hij is nu echt heel stoer zeg!
    mooie foto,s ook erbij!
    groetjes, inge

    BeantwoordenVerwijderen
  20. HOi! Ik zag dat je mijn blog volgt en ben even bij jou komen kijken!
    Wat heb je het kastje mooi gemaakt zeg! Leuk dat je het kastje helemaal naar je zin hebt gemaakt, erg geslaagd!
    Mooie foto`s echt gezellig hoor!!

    Groetjes, Priscilla

    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Michelle, via je FB pagina kom ik op je blog terecht en ik ga je volgen hoor; erg leuk!
    En wat heb je dit kastje van een mooie kleur voorzien

    Fijn weekend,
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen